مقدمه تحصیل در قبرس

قبرس شمالی مزایای زیادی را برای ادامه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی بخصوص دانشجویان ایرانی دارد. از کیفیت و رفاه بالای زندگی، آب و هوای معتدل و ایده آل، فرصت تفریح و بازدید از نقاط گردشگری قبرس و زندگی شاد، نظام آموزشی سطح بالا، نزدیک بودن به ایران، عدم نیاز به ویزا برای ایرانیان، رواج 2 زبان ترکی و انگلیسی در کشور و امکان تحصیل در هر یک از 2 زبان یاد شده و… برخی از دلایل مهم علاقمندی دانشجویان ایرانی به ادامه تحصیل در قبرس شمالی است. از دیگر دلایل قابل توجه در این راستا باید گفت:

  • دانشجو با تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی می‌تواند پس از گذشت مدتی از شروع تحصیل در رشته مورد نظر خود (معمولا بعد از 1 تا 2 سال تحصیل در مقطع کارشناسی) درخواست exchange یا تبادل دانشجو به دانشگاه‌های کشورهای دیگر از جمله کشورهایی مانند آمریکاف کانادا، استرالیا، کشورهای اروپایی و… را داشته باشد و بنابراین تحصیل در قبرس شمالی با داشتن مزیتexchange  راه حل بهینه ای برای ادامه تحصیل و کار در کشورهایی همچون، کانادا، آمریکا و … است.
  • تحصیل در قبرس شمالی الزامی به داشتن مدرک زبان رسمی و معتبر ندارد و دانشجو می‌تواند در قبرس به آموزش زبان بپردازد. در واقع اجباری نبودن مدرک زبان معتبر یکی از بزرگ‌ترین مزایای قبرس شمالی برای افرادی است که مدارک زبانی مانند IELTS Tofel یا PTE و… ندارند.
  • ارز رسمی کشور قبرس شمالی لیر ترکیه است اما اکثر ارزهای رایج جهانی در قبرس شمالی کارایی دارند و در برخی مناطق از ارز پوند، یورو و دلار آمریکا برای خرید و فروش و معاملات نیز استفاده می‌کنند.
  • ارائه شدن اکثر رشته‌های تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی در کلیه مقاطع تحصیلی.
  • ارائه شدن برخی رشته‌های تحصیلی خاص، متنوع و پر طرفدار جدیدتر مانند روابط بین‌المللی و یا انیمیشن و بازی سازی.
  • تحصیل در قبرس شمالی نسبت به بیش از 90 درصد مقاصد محبوب تحصیلی ارزانتر است.
  • برای تحصیل در قبرس (و سفر) ایرانیان نیاز به ویزا ندارند و در نتیجه دغدغه‌های صدور و ویزای دانشجویی را نخواهید داشت.
  • زبان مکالمه‌ی این کشور ترکی استانبولی و انگلیسی است که بنا به انتخاب دانشجو، تحصیل در هر یک از زبان‌های یاد شده امکانپذیر است.
  • تحصیل در قبرس یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که دوست دارند بدون هزینه هنگفت، مهاجرت قانونی داشته باشند و در خارج از کشور تحصیل کرده و در نهایت به اقامت برسند.
  • تحصیل در قبرس شمالی به دلیل نزدیکی به ایران و نداشتن ویزا از نظر بحث تردد و به ویژه در تعطیلات بسیار عالی است.
  • از آنجایی که دانشجویان ایرانی در قبرس می‌توانند کارت اقامت این کشور را دریافت کنند می‌توانند بعد از مدتی کار و تحصیل در این کشور درخواست شهروندی و پاسپورت این کشور را داشته باشند.
  • قبرس کشوری پیشرفته و مرفه و در عین حال ارزان است، بنابراین قبرس یک گزینه مناسب برای افرادی که به دنبال یک زندگی مناسب با هزینه‌های پایین می‌گردند، می‌باشد.
  • دانشگاه‌های قبرس برای دانشجویانی که به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی می‌باشند، بهترین گزینه هستند؛ چرا که در دانشگاه‌های قبرس همچون دانشگاه EMU به صورت پیشفرض حداقل 50% بورسیه به دانشجویان بین‌المللی تعلق میگیرد.

شرایط و مدارک مورد نیاز تحصیل در قبرس

برای ادامه تحصیل در قبرس نیازی به جمع آوری مدارک زیادی نیستید! مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های قبرس تنها آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات آن می‌باشد. مثلا اگر می‌خواهید برای مقطع کارشناسی اقدام کنید باید مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات سال آخر دبیرستان را داشته باشید. داشتن مدارک فنی و حرفه ای و داشتن سابقه کار مربوط به رشته تحصیلی منتخب شما در دانشگاه می‌تواند در روند پذیرش شما و به ویژه بورسیه تحصیلی تاثیر بسیار بالایی داشته باشد اما موارد ذکر شده جز ضروریات نیستند. سایر مدارکی که برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های قبرس نیازمندید مدارک هویتی و پاسپورت معتبر می‌باشد. نکته بسیار مهم دانشگاه‌های قبرس آن است که برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس الزامی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارید و در حین تحصیل در این کشور می‌توانید مهارت زبان خود را به میزان کافی برسانید. در ادامه لیست کامل مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس را خواهیم دید:

  1. یک پاسپورت با حداقل 8 ماه اعتبار
  2. چهار تا عکس پرسنلی 4×6 با پس زمینه سفید
  3. سوابق تحصیلی متقاضی اعم از مدرک دیپلم، کارشناسی یا کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات
  4. مدرک زبان انگلیسی یا ترکی برای شانس بسیار بیشتر در روند پذیرش و اخذ بورسیه
  5. مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی به همراه تصویر آن‌ها
  6. ترجمه کلیه مدارک ذکر شده به زبان انگلیسی

در کل از جمله مزایای اصلی انتخاب قبرس شمالی به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی این است که شما در کمترین زمان و با کمترین مدارک مورد نیاز می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید و مشغول به تحصیل در این کشور شوید. تحصیل در قبرس برای دانشجویان ایرانی بسیار آسان و مناسب است و به صورت روز افزون این محبوبیت در حال افزایش است.

شرایط ویزای دانشجویی قبرس

قبرس شمالی (قبرس ترک نشین) تحت حاکمیت کشور ترکیه است. بنابراین برای ایرانیان نیازی به اخذ ویزا برای تحصیل در قبرس وجود ندارد. نداشتن ویزا باعث شده تا اعزام دانشجو به قبرس شمالی از ایران، در کمترین زمان ممکن و همچنین با پروسه بسیار ساده‌تری صورت بگیرد.

عدم نیاز به اخذ ویزای دانشجویی قبرس برای دانشجویان ایرانی باعث تردد آسان از قبرس به ایران و بالعکس شود. دانشجویان ایرانی می‌توانند با تهیه بلیط هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه ارجان قبرس شمالی عازم شوند. جالب است بدانید که با تحصیل در قبرس کارت اقامت این کشور برای دانشجویان صادر می‌شود. اخذ کارت اقامت قبرس شمالی می‌تواند برای دانشجو مزایای زیادی داشته باشد. برای مثال می‌تواند مشغول به کار دانشجویی شود یا بعدها به همراه اعضای خانواده خود به این کشور مهاجرت نماید. همچنین همراهی همسر و فرنزدان زیر 18 سال با فرد دانشجو از همان ابتدا نیز میسر می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

دسته بندی مطالب مجله گرین دور
Call Now Button